محسن حیدری، دبیر هیئت فوتبال خراسان رضوی گفت: توسعه آگاهی والدین از برنامه‌های مرتبط با «محافظت از کودکان» می‌تواند احتمال موفقیت و شکوفا شدن استعداد فرزندان آن‌ها را افزایش دهد.

همایش «محافظت از کودکان»برای اولین بار در فوتبال ایران

به گزارش قدس آنلاین، دیبر هیئت فوتیال خراسان رضوی گفت: شیوه برقراری ارتباط بین مربیان و بازیکنان همواره به عنوان یکی از نکات مهم در توسعه کیفیت آموزش، مدنظر مدرسین حوزه ورزش است. به نحوی که برخی، موفقیت یک مربی در برقراری ارتباط مناسب با ورزشکاران را کلید موفقیت در امر آموزش می‌دانند. در کنار این نگاه مثبت، برخی مواقع نیز ممکن است محیط آموزش با ایمنی روانی برای بازیکنان همراه نباشد و عدم آگاهی والدین از این موضوع می‌تواند باعث بروز اتفاقات ناگوار در فضای ورزش شود. احتمالا به همین دلیل است که موضوع«محافظت از کودکان» در چند وقت اخیر به یکی از تأکیدات کنفدراسیون فوتبال آسیا تبدیل شده است.

محسن حیدری افزود: والدینی که فرزندشان در سیستم آموزشی به‌خصوص در محیط ورزش فعالیت می‌کند، ضروری است یک سری اصول از جمله نکات پیشگیرانه، واکنش مناسب در مواقع بروز اتفاقات مزاحم، شناخت ریسک فاکتورها و نقش مشارکتی مربیان در آموزش فرزندانتان را شناخته و به‌کار ببرند.
وی ادامه داد: از همین رو، هیئت فوتبال خراسان رضوی به عنوان اولین استان در کشور در تلاش است با برگزاری همایش بزرگی تحت همین عنوان و بهره‌مندی از دانش اساتید بنام این حوزه، گام اساسی را در اشاعه این مهم بردارد. این همایش اگر چه توسط هیئت فوتبال خراسان رضوی با نظارت فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و همکاری ارگان‌هایی همچون دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، مؤسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی و اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار خواهد شد اما خاص تمام رشته‌های ورزشی است و تأکید ما به والدین این است که برنامه‌ریزی داشته باشند تا با حضور در این همایش رایگان، اطلاعات مفید آن را در ادامه راه مورد استفاده قرار دهند. بسیار امیدواریم که آغاز این مهم با اتفاقات مثبت در حوزه اجتماعی و فرهنگی ورزش همراه باشد.

این همایش روز جمعه ۱۷ شهریورماه از ساعت ۸:۴۵ صبح در سالن اجتماعات مؤسسه تربیت‌بدنی آستان‌قدس رضوی برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.